Opleiding
ISM 5 Foundation
ISM 5 Foundation (online)
Wil je de nieuwe ISM 5.0 kennis opdoen, maar heb je niet de mogelijkheid en tijd om te reizen? Volg dan de online versie van de ISM 5.0 Foundation.
Een succesvol samenwerkend team heeft één doel, taal en basiswerkwijze. De taal die in IT-afdelingen wordt gesproken is gevormd door ITIL. De ISM-Foundationtraining focust op de 7 basisprocessen die in iedere IT-afdeling voorkomen en die zijn afgeleid van de 34 best practices uit ITIL.
Door deze focus komt de nadruk op die onderwerpen en begrippen die in de praktijk dagelijks worden gebruikt. Deze 7 basisprocessen worden uitgebreid behandeld en voorzien van praktische tips en tricks en er is veel praktische en toepasbare aandacht voor resultaatgericht werken door Flow, Customer Value, Experience en Samenwerking.
Door de praktische uitleg krijgen de deelnemer inzicht in de werkzaamheden van de Service Management organisatie en leren het begrippenkader en de taal te hanteren. Daarbij doe je alle kennis op, die je in staat stelt om het examen te kunnen afleggen.
Examen
De ISM 5 Foundation training is een goede voorbereiding op het (optionele) ISM Foundation examen. Met de aanvullende examentraining ben je optimaal voorbereid. Het examen wordt afgenomen door instituut VanHaren Learning Solutions.
Materiaal
Tijdens de training wordt veelvuldig gebruik gemaakt van het boek: “De ISM-Methode Versie 5 “De praktische basis voor Modern IT-Service Management en klanttevredenheid (ISBN: nummer volgt)”. De deelnemers dienen dit boek zelf aan te schaffen of Watson kan zorgdragen voor deze boeken.
Hoe en wanneer kan ik mij inschrijven voor deze opleiding?
Heb je interesse om deze opleiding te volgen, stuur dan even een mail naar wsm@watsonassociates.nl. of vul het contactformulier in.
Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!
De datums voor deze opleiding volgen spoedig
Iedereen die werkzaam is in een IT-organisatie weet dat het belangrijk is dat we allemaal dezelfde taal spreken. De training is daarom gericht op die mensen die een rol hebben in een IT-beheerorganisatie.
Uitgangspunten voor de IT Service Management
- Doelstellingen van Service Management
- Visie op IT Service management
- Het onderscheid People, Process, Product
- Wat is Integraal beheer?
- De specifieke problematiek bij IV, en hoe ISM hier een oplossing voor biedt
De ISM processen
- Het procesmodel en de samenhang tussen de processen
- Service Strategy Management
- Service Level Management
- Change Management
- Incident Management
- Operations Management
- Improvement Management
- Knowledge Management
Examen training
De investering voor de open inschrijving is € 975,- inclusief cursus boek.
De investering voor een in-house training is vanaf € 352,- per persoon.
Startdata volgen spoedig